• LUVUT PUHUVAT PUOLESTAAN.

Uuden palvelun markkinoille tulon ideointi

Esimerkki nopeasta ideoinnista.

  • 10 + : It-tradenomi- ja IT-insinööriopiskelijaa sekä kv-opiskelijoita mm. markkinoinnin ja liiketalouden aloilta

Yritystiedot

Perustettu: 2016
Liikevaihto: N/A
Työntekijämäärä: N/A
Kotipaikka: Littoinen

Innovointipäivästä saatiin uusia ideoita lanseerattavan verkkopalvelun markkinointitoimenpiteiksi ja palveluun liittyvän mobiilisovelluksen toiminnallisuuksiksi. Opiskelijatiimi löysi myös aiemmin tunnistamattomia mahdollisia riskejä, joihin yritys pystyy nyt varautumaan.

Cleantech-tuotteen käyttäjätestaus ja elinkaarianalyysi.

Esimerkki opiskelijaprojektista.

  • 3: Energia- ja ympäristötekniikka
  • 1: Liiketoiminnan logistiikka
  • Lisäksi ohjaava opettaja ja elinkaarilaskennan asiantuntijaopettaja

Yritystiedot

Perustettu: 2016
Liikevaihto: N/A
Työntekijämäärä: 1–4 (2016)
Kotipaikka: Salo

Kolmivaiheisessa kehitysprojektissa opiskelijatiimi toteutti tuotteen kliiniset laboratoriotutkimukset, käyttäjätestauksen sekä elinkaarianalyysin tuotteen ympäristövaikutuksista. Hyväksi havaittu yhteistyö sai jatkoa myös projektin jälkeen.

Nopeasti uusia ideoita kauppayhdistyksen toimintaan

Nopean ideoinnin esimerkki.

  • 11 opiskelijaa eri aloilta logistiikasta IT-opiskelijoihin

Yritystiedot

Perustettu: N/A
Liikevaihto: N/A
Työntekijämäärä: N/A
Kotipaikka: Loimaa

Korkeakouluopiskelijat ja tilaaja kehittivät kahden kehitystilaisuuden kautta suuren määrän uusia ideoita, joista parhaimmat valittiin toteutettaviksi.

Ympäristö-teknologiaa Afrikkaan

Esimerkki innostavasta leiristä

  • 14: ensimmäisen vuoden opiskelijaa eri aloilta.

Yritystiedot

Perustettu: 2015
Liikevaihto: 15 000 € (2015)
Työntekijämäärä: 2 (2015)
Kotipaikka: Raisio

Kansainväliset opiskelijaryhmät kehittivät 24 tunnin leirillä luovia ideoita kasvuyrityksen tuotteen markkinointiin. Voittajaryhmä valjasti pelillisyyden tuotteen brändäykseen.

Brändin näkyvyyden arviointi

Esimerkki opinnäytetyöstä

  • 3: kv-opiskelijaa

Yritystiedot

Perustettu: 1991
Liikevaihto: ~ 1 873 000 000
Työntekijämäärä: 7319
Kotipaikka: Turku

Monialainen ja kansainvälinen opiskelijatiimi selvitti miten asiakasyritys näkyy sosiaalisen median markkinointikanavilla kansallisesti ja kansainvälisesti verrattuna kilpailijoihinsa. Tuloksena syntyi myös yritykselle työkalu Internet-näkyvyytensä arviointiin.

Kriittisen tiedon kerääminen lanseerausta tukemaan.

Esimerkki opiskelijaprojektista.

  • 1 biologian opiskelija
  • 1 energia- ja ympäristötekniikkan opiskelija
  • 1 tietojenkäsittelyn opiskelija
  • Lisäksi: projektipäällikkö ja opiskelija-assistentti vetäjinä.

Yritystiedot

Perustettu: 2016
Liikevaihtoluokka: 1–200 000 € (2016)
Työntekijämäärä: 1–4 (2016)
Kotipaikka: Turku

Perhosten ruokinta-alustan kaupallistamisen tukemiseksi monialainen opiskelijaryhmä keräsi tietoa aina perhosten käyttäytymisestä, ympäristölainsäädännöllisistä tekijöistä tuotteen mainontaan sekä markkinointiin saakka. Tuote on sittemmin voittanut useita kansainvälisesti tunnustettuja palkintoja.